Samstag, 10. November 2007

Post si rugaciune

Ma "confrunt" in ultimul timp cu postul si rugaciunea. Postesc mai mult si cred ca asta este bine si placut in ochii lui Dumnezeu. Dar am totusi niste semne de intrebare:
"De ce e nevoie de post?"
"Ce face rugaciunea in post mai speciala?"
"E mai puternica?" - asa ar reiesi din Matei 17:21 "Dar de ce e mai speciala?"

Va recomand cu drag capitoul 58 din Isaia despre adevaratul post. Mie una imi place tare mult.
Am gasit si un blog dragut, e ca un jurnal de rugaciune a unei fete pe nume Eliza. Poate va place:
http://rugaciuni.blogspot.com/
M-ar interesa voi ce experiente ati avut cu postul, cum il intelegeti si cum il practicati. Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Dumnezeu sa va binecuvanteze pe toti. Va pun cu drag o imagine facuta sfarsitul trecut de saptamana la Cascada Rinului. Nu ca s-ar vedea cascada...dar imi place tare mult poza :)))

3 Kommentare:

Eliza hat gesagt…

Multumesc mult pentru recomandare, draga Iulia.
Parerea mea e ca postul implica o curatare a trupului, in timp ce rugaciunea o curatare a sufletului, deci combinarea lor duce la o purificare deplina a fiintei (trup si suflet). Chiar si din punct de vedere medical s-a dovedit ca postul duce la eliminarea otravurilor din organism, asa cum rugaciunea ne ajuta sa eliminam ce e rau si toxic din mintea si sufletul nostru. Asa, ca fapt divers, as mai spune ca si inainte de audierea unui concert simfonic, de exemplu, se recomanda melomanilor sa nu manance nimic cu cel putin o ora inainte. Puterea de concentrare devine astfel mai mare si trairea mai puternica.
Rugaciunea insotita de post implica o canalizare a intregii fiinte (trup si suflet) intr-o anumita directie. Mancarea devine in acest context un element care ne distrage temporar de la tinta propusa, diminuand forta rugaciunii. Rugaciunea cu post e daruire totala pentru o cauza, cu atat mai mult cu cat implica si o jertfa, un sacrificiu, prin renuntarea la una sau mai multe placeri.

Dumnezeu sa te binecuvanteze.

Eliza

iuliagb hat gesagt…

Iti multumesc Eliza pentru raspuns. Mi-a placut explicatia ta.

Cu multa placere :) pt recomandare...si merci si eu ca m-ai pus pe lista blogurilor recomandate de tine.

Domnul sa te binecuvanteze si pe tine. Cu drag, Iulia

traianr hat gesagt…

Pace si multa binecuvintare in Domnul nostru isus Crisots
am intrat din intimplare pe acest site care se pare este al romanilor din Germania,gresesc
vreau iulia sa-ti spun citeva cuvinte despre post si rugaciune.
In primul rind te felicit ca Domnul ti-a pus pe inima sa stai in post si rugaciune.
Postul este o disciplina spirituala care asunde o putere spirituala,si celce o practica o primeste de la Domnul.
Noi crestinii nu o practicam,doar 20% facem acest lucru.De mai bine de 100 de ani nu s-a scris aproape nici o carte despre post.
oporul evreu in vechiul testament a practicat frecvent aceasta disciplina spirituala mai ales in momentele cruciale ale destinului lor.
Eui am fost 15 ani un crestin de weekend,dar postul si rugaciunea m-a transformat.Pot sa-ti spun ca in cei 2 ani decind am descoperit postul am experimentat puterea lui Dumnezeu si apropierea de El mai mult ca niciodata.
Domnul si-a aratat puterea Sa prin post ,cu multe semne si minuni . Mi-a vindecat sotia de tumoare la ficat(fapt dovedit medical.)si multe alte minuni pe care le-a facut(nu am loc sa scriu ce a facut Domnul in vita mea si a familie mele.
La ora actuala pe glob se intimpla mari treziri spirituala unde Domnul prin Duhul Sfint lucreaza cu putere,toate incepind datorita crestinilor care au stat in post si rugaciune si au chemat numele Sau peste natiunea lor.
Fiti binecuvintati
Traian din Arad/Romania